De första skolveckorna.

Nu har ju skolan börjat igen och det går rätt så bra.
Började skolan den 26.e och då var det samling där vi fick alla ny a saker som schema,block,penna,sudd o.s.v hade en lektion efter lunch den dagen.

Just nu håller vi på med ett arbetet i Geografin där vi ska skapa ett eget land och vi håller på att läsa om världen 1815 - 1900 i so.n. Det handlar om Nationalismen och och olika krig och sånt.
Vi  ska ha prov på dte den 16.e september så snart får man börja plugga.

Syo har också varit och hälsat på vår klass och vi fick ett papper med länkar, en stor katalog med olika gymnasien och program och sånt och en massa information.


Fredag den 5:e September:
Var på skolan på dagen där vi hade simning på idrotten, det var kallt i luften men rätt skötn i vattnet. Vi simmade så många längder vi hann på 20 min. Hade sne lite blandade lektioner bland annat engelska, so och geografi.
Fortsatte med arbetet om världen på son och lämnade in första delen av arbetet på geografin.

På kvällen blev det simträning.
Hade först landträning i en halvtimme och det var ändå rätt jobbigt.
Sen var det dags för simningen och insimmet gick väl sådär men serien som var 18X100m A3 gick superbra!! och jag blev nöjd med träningen igår.

Nej nu måste jag sluta för idag för jag ska åka till simhallen nu för sofie ska träna och sne ska jag träna. Vi ses!!

P.s. Här är en låt från grease2 som man kanske tänker lite på nu när man har kommit tillbaks till skolan igen. D.s.

http://www.youtube.com/watch?v=xCIJaPdEsFM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0