Första dagen på posten.

Gick upp vid sextiden eftersom de hade ändrat min tid från 8.15 till 7.00. Kom dit vid sju och fick förts sortera brev sedan fick jag stämpla blanketter medans jag väntade på Karin. När karin hade kommit skrev vi lappar till folk som hade fått paket och sedan sorterade vi distrikt 32:s brev eftersom Karin har hand om det distriktet man sorterade breven efter vilken gata och gatunummer(detta kallas för att kamma). Sedan åt Karinn frukost så det blev två frukostar för mig idag och sen cyklade vi ut och delade ut posten och jag fick en postcykel, det var vingligt att köra i början pågrund av korgaran men det gick bra sen. åt vid 12.00 på skolan och kom sedan tillbaka, fick stämpla fler lappar och sen kom b-posten så jag fick hjälpa till att sortera den, när det var klart var Karin fortfarande inte tillbaka efter brevbärningen så jag fick börja att kamma hennes post och sen slutade jag.
Jag hade faktiskt en skoj dag och det var roligare än jag trodde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0